Narrow your search

Library

EHC (6)

Odisee (6)

PXL (6)

UAntwerpen (6)

UCLL (6)

VIVES (6)

AP (5)

Arteveldehogeschool (5)

Thomas More Kempen (5)

KBR (4)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2018 (4)

2017 (2)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Vakdidactisch onderzoek en de onderwijspraktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789082158229 9082158221 Year: 2018 Volume: 2018 Publisher: Utrecht Vereniging van Leraren in Levende Talen


Book
Handboek Nederlands : mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid
Authors: ---
ISBN: 9789401445405 Year: 2017 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met een grondige beheersing van het Nederlands kom je overal goed voor de dag, of je nu het woord moet voeren of een belangrijke tekst moet indienen. Handboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid helpt het taalgebruik van studenten hoger onderwijs terug op te krikken, en vormt een brede basis waarop ze hun hele professionele leven kunnen bouwen. Handboek Nederlands behandelt de theorie rond grammatica, spelling en taalzuivering en spitst zich toe op stijl en communicatieve vaardigheden. Bovendien bevat het talloze voorbeelden en praktijkgerichte suggesties. Het bijbehorende Werkboek Nederlands, dat aansluitende oefeningen biedt, is apart verkrijgbaar.https://www.standaardboekhandel.be/p/handboek-nederlands-9789401445405


Book
Regisseer je klas : theorie bij het oefeningenboek klasmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789463370783 9463370781 9789463370318 9463370315 Year: 2017 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Maar kennis alleen is niet voldoende. Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook een oefeningenboek ontwikkeld met authentieke situaties en casussen. Het oefeningenboek wil (toekomstige) leraren zelf laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat een korte theoretische duiding. Dit boek geeft hierbij nog meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.


Book
Divers gezin(d) : omgaan met het nieuwe gezin op school
Authors: ---
ISBN: 9789463371513 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer en meer jongeren groeien vandaag op in verschillende soorten gezinnen. Eén op drie Vlaamse jongeren ervaart minstens één gezinsverandering (scheiding van de ouders, het verlies van een gezinslid, een nieuwe partner bij een ouder, enz.) voor zijn of haar 18de verjaardag. Sommige jongeren ondervinden hier nauwelijks negatieve gevolgen van. Voor anderen betekenen deze veranderingen een grote uitdaging voor het fysisch en psychisch welbevinden, zowel thuis als op school.Ook scholen en leerkrachten staan voor de uitdaging om met die veranderende gezinnen om te gaan. Wat met gescheiden ouders en het oudercontact? Wat met examens na het verlies van een ouder? Wat kan je als school doen voor leerlingen uit verschillende soorten gezinnen?Divers gezin(d) biedt concrete handvaten om met veranderingen in gezinnen om te gaan op school en in de klas. Het boek bevat achtergrondinformatie over de diverse gezinssamenstellingen in Vlaanderen, allerhande tips en tricks voor inclusief gezinsbeleid op school en uitgewerkte werkvormen rond gezinsveranderingen en gezinsvormen die toepasbaar zijn in verschillende vakken en graden.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/divers-gezin-d.html)


Book
Omgaan met controverse en polarisatie in de klas
Author:
ISBN: 9789463371544 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ons samenleven staat onder spanning. Discussies over politiek en samenleving raken snel verhit, tegenstellingen worden scherper gesteld. Dat laat zich ook voelen in de klas en op school. Leraren en directies worden voor fikse uitdagingen geplaatst. Hoe moet je reageren op heftige of haatdragende uitspraken? Hoe geef je les over gevoelige thema?s in het leerplan? Hoe ontmijn je polarisatie? Hoe voer je gesprekken over controversiële onderwerpen zonder dat de klas opvliegt?Dit boek zoekt antwoorden op deze vragen. Pedagogisch begeleiders, gemotiveerde leraren, directies, lerarenopleiders en educatief medewerkers van vormingsorganisaties vinden in het boek richtingwijzers en tips over het aangaan van moeilijke gesprekken en het bewerkstelligen van een open en democratisch gespreksklimaat.Omgaan met conflict en polarisatie in de klas is een vrucht van het onderzoekswerk van het Vlaams Vredesinstituut, een onafhankelijke instelling voor vredesstudies bij het Vlaams Parlement. De opdracht van het Vredesinstituut is het publieke debat informeren en praktijkdeskundigen ondersteunen op basis van wetenschappelijke inzichten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/omgaan-met-conflict-en-polarisatie-in-de-klas.html)

Keywords

454.22 --- Radicalisme. --- communicatie. --- conflicten --- conflicthantering. --- klasmanagement. --- onderwijs. --- polarisatie. --- radicalisering. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- 301.15. --- 465 --- onderwijs --- polarisatie --- radicalisering --- Radicalisme --- conflicthantering --- communicatie --- klasmanagement --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- 301.15 --- Teacher education. Teacher's profession --- conflicten (themawoord fictie) --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Educational sciences --- Polarisatie --- Onderwijsstijlen --- Pedagogiek --- diversiteit --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- Sociology of education --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- politieke beschouwingen --- conflictbeheersing --- Onderwijs en maatschappij --- Communicatie ; onderwijs --- Conflicthantering ; onderwijs --- Klassenmanagement --- Multicultural education --- Polarization (Social sciences) --- Flanders --- Belgium --- Onderwijs --- Polarisering --- Conflicthantering --- Klasklimaat --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- 454.6 --- Evolutietheorie --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of history --- History as a science --- intercultureel onderwijs --- Education --- Book

Listing 1 - 6 of 6
Sort by