Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Philosophy of language --- Research on teaching --- taalbeleid --- Didactics of languages --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemde talen --- Nederlands --- talenonderwijs --- didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Didactiek. --- Nederlands. --- Vreemde talen. --- didactiek. --- talenonderwijs. --- Taal en letterkunde; overige talen.
Choose an application
28990159
grammatica --- Frans --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- secundair onderwijs 2de graad --- ASO (algemeen secundair onderwijs) --- secundair onderwijs 3de graad --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- 485.2 --- leerboeken --- spraakkunst --- Grammatica (Spraakkunst) --- Didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Franse spraakkunst --- PXL-Education 2018 --- Grammar --- Grammatica --- Cursus bachelor in het Office Management --- Oefening --- Bachelor in het office management --- fran 485.2 --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde --- Frans : grammatica --- Frans : taalonderwijs --- 804
Choose an application
Met een grondige beheersing van het Nederlands kom je overal goed voor de dag, of je nu het woord moet voeren of een belangrijke tekst moet indienen. Handboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid helpt het taalgebruik van studenten hoger onderwijs terug op te krikken, en vormt een brede basis waarop ze hun hele professionele leven kunnen bouwen. Handboek Nederlands behandelt de theorie rond grammatica, spelling en taalzuivering en spitst zich toe op stijl en communicatieve vaardigheden. Bovendien bevat het talloze voorbeelden en praktijkgerichte suggesties. Het bijbehorende Werkboek Nederlands, dat aansluitende oefeningen biedt, is apart verkrijgbaar.https://www.standaardboekhandel.be/p/handboek-nederlands-9789401445405
Néérlandais (langue) --- Nederlands --- mondelinge taalvaardigheid --- schriftelijke taalvaardigheid --- 485.1 --- Nederlands ; taalvaardigheid. --- Néerlandais (langue) --- taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- Mass communications --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Nederlands taalgebruik --- communicatievaardigheden --- hoger onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Grammatica --- Spelling --- Woordenschat --- Stilistiek --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Didactics of Dutch. --- Higher education. --- Mass communications. --- Stilistics. --- Dutch language. --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Maar kennis alleen is niet voldoende. Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook een oefeningenboek ontwikkeld met authentieke situaties en casussen. Het oefeningenboek wil (toekomstige) leraren zelf laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat een korte theoretische duiding. Dit boek geeft hierbij nog meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.
Klassenmanagement --- 454.22 --- Tucht --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Motivatie --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- klasmanagement --- Onderwijskunde --- evaluatie (onderwijs) --- Klassenmanagement ; secundair onderwijs --- klassenmanagement --- onderwijsstijlen --- didactiek --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- motivatie --- klassfeer --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- psychologie --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- secundair onderwijs --- gedragsobservatie --- gedragsproblemen --- ordehandhaving --- Motivatie : onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- 371.3 --- 371.21 --- relatie leraar - leerling --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- tucht --- Onderwijsstrategie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen
Choose an application
Meer en meer jongeren groeien vandaag op in verschillende soorten gezinnen. Eén op drie Vlaamse jongeren ervaart minstens één gezinsverandering (scheiding van de ouders, het verlies van een gezinslid, een nieuwe partner bij een ouder, enz.) voor zijn of haar 18de verjaardag. Sommige jongeren ondervinden hier nauwelijks negatieve gevolgen van. Voor anderen betekenen deze veranderingen een grote uitdaging voor het fysisch en psychisch welbevinden, zowel thuis als op school.Ook scholen en leerkrachten staan voor de uitdaging om met die veranderende gezinnen om te gaan. Wat met gescheiden ouders en het oudercontact? Wat met examens na het verlies van een ouder? Wat kan je als school doen voor leerlingen uit verschillende soorten gezinnen?Divers gezin(d) biedt concrete handvaten om met veranderingen in gezinnen om te gaan op school en in de klas. Het boek bevat achtergrondinformatie over de diverse gezinssamenstellingen in Vlaanderen, allerhande tips en tricks voor inclusief gezinsbeleid op school en uitgewerkte werkvormen rond gezinsveranderingen en gezinsvormen die toepasbaar zijn in verschillende vakken en graden.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/divers-gezin-d.html)
parents --- nieuwsamengestelde gezinnen --- Didactics of social education --- schoolorganisatie --- onderwijsorganisatie --- 458.1 --- Diversiteit --- Inclusie --- gezinnen --- samenlevingsvormen --- gezinsveranderingen --- Nieuw samengestelde gezinnen en onderwijs --- #SBIB:316.356.2H3360 --- #SBIB:316.356.2H3414 --- #SBIB:316.356.2H5400 --- #SBIB:316.334.1O280 --- Basisonderwijs --- Gezinnen --- Organisatie - Management --- Gezinssociologie: alternatieve vormen van huwen en samenwonen (incl. homosexuele relaties) --- Gezinssociologie: echtscheiding: kinderen, (co-)ouderschap --- Gezinssociologie: welzijnszorg en gezondheidszorg --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Didactics of secundary education --- Initial didactic situation --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Flanders --- Leerlingbegeleiding --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- diversiteit --- gezinssamenstelling --- ouders-school relatie --- ouders-kind relatie --- Gezinsbeleid --- Relatie ouder - school --- Gezin --- Relatie school - ouder --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Maatwerk --- Ouderenzorg
Choose an application
Ons samenleven staat onder spanning. Discussies over politiek en samenleving raken snel verhit, tegenstellingen worden scherper gesteld. Dat laat zich ook voelen in de klas en op school. Leraren en directies worden voor fikse uitdagingen geplaatst. Hoe moet je reageren op heftige of haatdragende uitspraken? Hoe geef je les over gevoelige thema?s in het leerplan? Hoe ontmijn je polarisatie? Hoe voer je gesprekken over controversiële onderwerpen zonder dat de klas opvliegt?Dit boek zoekt antwoorden op deze vragen. Pedagogisch begeleiders, gemotiveerde leraren, directies, lerarenopleiders en educatief medewerkers van vormingsorganisaties vinden in het boek richtingwijzers en tips over het aangaan van moeilijke gesprekken en het bewerkstelligen van een open en democratisch gespreksklimaat.Omgaan met conflict en polarisatie in de klas is een vrucht van het onderzoekswerk van het Vlaams Vredesinstituut, een onafhankelijke instelling voor vredesstudies bij het Vlaams Parlement. De opdracht van het Vredesinstituut is het publieke debat informeren en praktijkdeskundigen ondersteunen op basis van wetenschappelijke inzichten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/omgaan-met-conflict-en-polarisatie-in-de-klas.html)
454.22 --- Radicalisme. --- communicatie. --- conflicten --- conflicthantering. --- klasmanagement. --- onderwijs. --- polarisatie. --- radicalisering. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- 301.15. --- 465 --- onderwijs --- polarisatie --- radicalisering --- Radicalisme --- conflicthantering --- communicatie --- klasmanagement --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- 301.15 --- Teacher education. Teacher's profession --- conflicten (themawoord fictie) --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Educational sciences --- Polarisatie --- Onderwijsstijlen --- Pedagogiek --- diversiteit --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- Sociology of education --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- politieke beschouwingen --- conflictbeheersing --- Onderwijs en maatschappij --- Communicatie ; onderwijs --- Conflicthantering ; onderwijs --- Klassenmanagement --- Multicultural education --- Polarization (Social sciences) --- Flanders --- Belgium --- Onderwijs --- Polarisering --- Conflicthantering --- Klasklimaat --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- 454.6 --- Evolutietheorie --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of history --- History as a science --- intercultureel onderwijs --- Education --- Book
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|